Din mormor nästa gång?
torsdag april 01st 2010, 13:07
Sparat under: Okategoriserade

En kvinna i 70-årsåldern i Landskrona blev i måndags ihjälslagen när hon försökte skydda sin man som angrepsav en 20-30 årig invandrare. Anledning:paret hade tutat på honom vid parkeringen utanför Hemköp.

Det gick den framtida pensionsbetalarens ära förnär.

Besinningslösa dåd väcker bestörtning. Det gör inte det här. Inte hos mig. Ilska och hat, förvisso, men hur många är egentligen förvånade?

Det är inget unikt, inget nytt i ”mångkulturen”.

Hur många har inte erfarenhet av störiga, aggressiva invandrare (läs:kolonisatörer) med primitivt hävdelsebehov och totalt förakt för svenskar?

När är det nog? När ska svenskar och andra européer förstå att systemet som påtvingar oss massinvandring av de facto fientliga folk är kriminellt?
När ska indignationen ta sina första stapplande steg från kommentartrådar och Facebookgrupper ut i verkligheten?

Kanske mördaren i Landskrona blir så rädd att han och hans klan flyttar tillbaks om bögpartiet SD kommer in i riksdagen?

Hur ser landet ut när Du blir 70? Vad lämnar du i arv till dina barn och barnbarn?

Alla som har ett uns heder kvar i kroppen – vakna och gör motstånd!

Var inte rädd, ens för att dö. Det ska du göra i alla fall. Var däremot rädd för att dö förtvivlad och med dåligt samvete.

Det riktigt beklämmande med nedanstående klipp ur verkligheten är inte den motbjudande busschauffören utan de typiskt, ynkligt flata svenska passagerarna.

Mentaliteten busschaffissen illustrerar är tyvärr gängse bland många kulturberikare. Fråga vem som helst med krogvana.

Lite nostalgisk förströelse…


101 kommentarer so far
Leave a comment

Gud vad jag blev deprimerad av att se klippet med ”de flata svenska passagerarna”. Verkligen K.O. på min dag. Jag kände inte till att kvinnan dött. När jag läste det imorse blev jag bara så helvetisk förbannad, och sedan la sig tröttheten över mig. Jag ville bara lägga mig ner och dö, försvinna. Speciellt efter att man kämpat sig igenom propagandaartiklarna: ”Landskrona – Staden med dåligt självförtroende.” självförtroende?! – ”Landskronaborna osäkra – men Landskrona är inte värre än andra skånska städer.” Som MALMÖ eller KRISTIANSTAD då, eller? Så trött, så trött.

”Var däremot rädd för att dö förtvivlad och med dåligt samvete.”
Rädd? Det är jag skräckslagen för.

Kommentar av Nittiofyra 04.01.10 @ 13:29

”Var inte rädd, ens för att dö. Det ska du göra i alla fall. Var däremot rädd för att dö förtvivlad och med dåligt samvete.”

Mycket bra sagt. Nästa anteckning i min citatbok.

Kommentar av Jan L 04.01.10 @ 13:42

Nog är det med största sannolikhet en alban eller dylikt, men vet man med säkerhet detta, JDG? Jag hävdar att det inte spelar någon roll. Är det en svensk kan vi nog räkna ut hur dennes miljö sett ut i uppväxten. Det patologiska samhällsbygget skonar ingen etnisk grupp; vem som helst kan bli ett monster.

Kommentar av knallert 04.01.10 @ 14:12

Knallert
Det är enligt hyfsat säkra källor en icke-svensk, åtminstone.
Visst kan vem som helst bli ett monster, men min poäng är att den här sortens beteende tyvärr inte är otypiskt alls för stora grupper ”nya svenskar”. Även om det för det mesta givetvis inte går lika illa som i det här fallet.

Kommentar av admin 04.01.10 @ 14:19

Jag har tydligen inte blivit avtrubbad, för just det här vidriga dådet gjorde mig både ledsen och fick blodet att koka av vrede.

knallert, jag håller med om att vemsomhelst kan bli galen av det här misslyckade samhällsbygget. Fast det finns en hel del tecken på att det är inom invandringsdelen av bygget som misslyckandet som är störst.

Kommentar av Nordbo 04.01.10 @ 14:29

Det värsta är inte att människor från gapigare kulturer brusar upp utan att svenskar blir så att säga ”knullade” utav dessa ”knullare” utan att säga ifrån. Problemet i Sverige är enligt mig inte invandrarna utan vi Svenskar som helt dekat ner oss precis som majoriteten av västvärldens befolkningar.

Motståndet måste ju förs och främst bedrivas politiskt och kulturellt. Jag vill då fan inte se nå efterblivna huliganer ute på gatorna som står upp för mig genom att känga ner svartskallar.

På något sätt måste alla ouppfostrade kedjerökare i mjukisbrallor och total defaitism och slackerattityd ryckas upp ur sin mardrömstillvaro.
Disciplin andlig uppfostrad och ansvarskänsla måste präntas in i själen på majoriteten av oss svenskar sen kanske vi kan få se ett motstånd mot mångkulturen och kommersialismen som dominerar oss alla.

Kommentar av Rickard 04.01.10 @ 14:40

Mitt inlägg var på intet sätt ett försök att släta över brott begånga av invandrare, om det nu uppfattades så. Jag vill snarare peka på det faktum att även svenskars brottslighet ofta har mångkulturella förtecken. Har själv vuxit upp i sämre bemedlade områden där många svenskar assimilerade sig till ”hobbyblattar”/”wiggers” vilka sedan för att hävda sin frigörelse från ”svennigheten” beter sig lika illa som sina idoler.

Kommentar av knallert 04.01.10 @ 14:57

Om signalementet inte står utskrivet är det med största sannolikhet en utlänning. Tyvärr är det inte uppenbart för många svenskar. Jag har själv påpekat det absurda i att Helsingborgs dagblad ber folk att lämna tips om de vet något men inte skriver ut signalementet på gärningsmannen och att det är uppenbart att gärningsmännen är en ”turk”. Flera jag har pratat med, etniskt svenska helsingborgare som jag, har opponerat sig och sagt ”det är inte alls säkert det är en utlänning” fast dom vet hur det står till i Landskrona.

Kommentar av mysmajcus 04.01.10 @ 16:09

Som vanligt fastnar min kommentar i ett filter?

Kommentar av Andreas Törner 04.01.10 @ 16:43

Enligt vittnesuppgifter körde mannen en toyota celica med tonade rutor. Toyota Celica är väl en ganska blattig bil redan från början, även om jag själv vet en svensk som har en, men lägger man till tonade rutor och placerar händelsen i Landskrona så blinkar verkligen alla röda lampor på blatteradarn.

Visst fan är det hemskt men det är ju långt ifrån första gången svenska åldringar blir mördade utav berikare. Det har varit relativt vanligt i många år med grova överfall i samband med inbrott hos åldringar i glesbygden. Det är bara en tidsfråga före albanerna börjar elda upp dem precis som gör med serbiska gamlingar hemma i Kosovo.

Kommentar av dude 04.01.10 @ 16:49

Törner
Om du har skrivit en tidigare kommentar har den inte nått fram, nej.

Kommentar av admin 04.01.10 @ 16:51

Lurigt. Vi försöker igen:

Tack för att du tar upp detta på ett som vanligt träffande sätt!

Svenskarnas största problem är som sagt att de vägrar ta sitt eget parti i en fight, vilket är vad detta i grunden handlar om. Ett tillfälle att tipsa om den här texten:

http://www.toqonline.com/2010/03/taking-our-own-side/

”Robert Frost once brilliantly described a liberal as a man who will not take his own side in a fight. In a fight to the death, such a policy is suicide.”

Kommentar av Andreas Törner 04.01.10 @ 16:55

Nu har jag försökt igen, men kommentaren försvann även den här gången. Kan det vara så att man inte kan ha länkar i kommentarer?

Kommentar av Andreas Törner 04.01.10 @ 16:56

Det som förvånar mig är hur de flesta människor får ihop sitt agerande. De ”chockas” och ”förfasas” över dådet i Landskrona samtidigt som de röstar på Systemet. Trots Systemets hjärntvätt vet alla att Systemet inte gör någonting för att dåd som det i Landskrona ska blir mer frekventa. Tvärtom, Systemet gör allt för att sådana dåd ska bli fler. Att de flesta inom Systemet gör det omedvetet varken ursäktar eller påverkar resultatet.

Men visst, i höst är det val igen. Vem ska vinna? Röda eller blå? Spännande värre. Blir det blå så går det att köpa fler saker. Blir det röda så blir det lite billigare avgift till a-kassan. Huset Sverige brinner och folk tjafsar om vilken tapet vi ska sätta upp på utedasset. Imponerande dumt.

Jag tror de flesta som läser inläggen på Motpol känner igen sig. Runt omkring var och en av oss finns en uppsjö med människor som resonerar likadant. De är missnöjda med tillvaron om man tar sakfråga efter sakfråga. De tycker att Sverige är på väg åt fel håll. Deras barn mår dåligt. De mår dåligt. Deras föräldrar mår dåligt. Men ändå, varför göra någonting? Snart är det REA i köpcentret igen. Perfekt. Då kan man köpa bort ångesten.

Kommentar av Mattias 04.01.10 @ 16:58

Törner
Knepigt. Jag får ju andra kommentarer med länkar.

Kommentar av admin 04.01.10 @ 17:02

mysmajcus:

Så är det säkert, dock anser jag att man bör vara vaksam på den retoriska miss som det innebär att DIREKT utgå från sådant. Då anser jag det bättre att kallt konstatera att den förda politiken är ansvarig oavsett vilken typ av ”individ” som ligger bakom specialfallet. Det är med största sannolikhet en berikare, men att i retoriken utgå från det leder till förlust om det sedan visar sig vara blonde Johan, 24, som bara ”råkar” ha växt upp i en neomarxistisk ghettokultur.

Kommentar av knallert 04.01.10 @ 17:09

Tänkvärd för att inte säga fantastisk slutformulering om dödstillfället. Jonas är en utmärkt
stilist och tänkare.
Thomas Jackson

Kommentar av Thomas Jackson 04.01.10 @ 17:29

Mattias jag håller med dig.. Alla som röstar fram sossar och moderater är delvis skyldiga till det som har hänt med Sverige även om de allra flesta är helt förda bakom ljuset. Men messverige är en produkt av kulturmarxism, , kommersialism och mångkultur och det borde många ha fattat vid det här laget. Men det är inte albanen i toyotan som är den skyldiga utan han är egentligen ett offer med traumatiska barndomsminnen.

Kommentar av Rickard 04.01.10 @ 17:44

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kerstinweigl/article6883488.ab
oj här ryter samhället verkligen ifrån

Kommentar av Rickard 04.01.10 @ 17:47

Det är svårt att se på hur svensken förlorat all självrespekt, allt mod och all känsla för hederligt beteende.

Kommentar av Fas 04.01.10 @ 18:01

Rickard
Tack för länken. Hade tänkt skriva om Bjästa. Eller rättare sagt mediapådraget kring det. Det är liksom ingen slump att just denna tonårsvåldtäkt ges så mycket uppmärksamhet. För en gångs skull är ju gärningsmannen svensk.

Kommentar av admin 04.01.10 @ 18:01

”En i sammanhanget förbisedd aspekt är att våld, vandalisering, brända bilar och byggnader är ett relativt normalt inslag i somliga, företrädesvis icke-europeiska länder, i krigshärdar, slumområden, mindre välbärgade kvarter osv. Detta är så att säga en orsak till att man söker sig därifrån. Därmed inte sagt att man per automatik gör sig av med sin gamla beteenderepertoar när man anländer till ett nytt land. Särskilt gäller detta om det nya landet, såsom Sverige, inte ställer några som helst krav, t ex avståndstagande från våld, för att erhålla medborgarskap. På så sätt kan mottagarlandets kravlöshet bidra till att destruktiva beteenden bevaras och uppfattas som normalt hos vissa invandrare. För det nordiska sinnelaget är våld och bränder, än så länge, onormalt.

Emellertid har välmenande politiker i många år avfärdat skolbränder och våldsamma upplopp i förorterna, delvis också på andra håll, som bus- eller pojkstreck. Man har också hävdat att ”vi” här använder man gärna uppdelningen ”vi och dom” som annars är tabu ”det vita majoritetssamhället”, måste förstå att många ute i förorterna känner sig diskriminerade. (När svenska ungdomar agerar destruktivt klassas det ofta som rotlöshet och/eller sökande efter bekräftelse.)

Dessa förklaringar av bagatelliserande karaktär syftar till att lugna medborgarna som undrar vad som händer med deras en gång så trygga samhälle. Följdfrågan är om bagatelliserandet får till följd att våldsanvändning i slutändan normaliseras i ursprungsbefolkningens, svenskarnas, sinnen. Ju mer man utsätts för något, desto mer vänjer man sig.

Detta i sin tur ska ses i ljuset av de politiskt korrektas uttalade målsättning enligt vilken ”vi” måste förstå och vara toleranta inför de förändringar som mångkulturen medför. ”Det främmande är spännande”, som Mona Sahlin har uttryckt saken. Eller som statsminister Reinfeldt sade, när han hösten 2006 besökte en skola i Stockholmsförorten Ronna, beryktad för omfattande problem och där polisen ett år tidigare besköts i samband med ett ingripande mot invandrare som trakasserat två svenska flickor: ”Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.”

Naturligtvis skulle ingen av överhetens parter erkänna att man bidrar till att normalisera våldsamma beteenden. Hursomhelst kommer de inte ifrån slutsatsen som följer av att oförvitliga brandmän, ambulansförare, lärare, och t o m byggnadsarbetare numera tvingas gå kurser i ”konflikthantering” för att de på ett normalt sätt ska kunna utföra sina jobb: åtgärden är ett erkännande av att konflikten som sådan är inneboende i det mångetniska samhället.

Någonstans vet man alltså med sig att problem finns, dock sällan hos ”den andre” utan svensken är den som alltsomoftast får klä skott för dem. I den politiskt korrekta världen är det nämligen helt naturligt att invandrare som präglats av krig undslipper konflikthantering medan svensken som i 200 år levt fredligt, utan krig, är den som ska lära sig det och till på köpet vara utomordentligt tolerant. Ett tydligare exempel på skuldbeläggande tillika förvriden ”logik” är svårt att finna.”

Detta är Järvenpääs ord som på ett utmärkt sätt kompletterar De Geers text och som har publicerats här på motpol http://reaktion.motpol.nu/?p=166

Kommentar av Lennart 04.01.10 @ 19:51

admin

Delar naturligtvis din uppfattning i den frågan. Det är ganska övertydligt hur man nu driver kampanj för att befästa mediebilden utav den typiske våldtäktsmannen som en trevlig svensk man som ser bra ut. Katarina Wennstam som verkar bygga hela sin karriär på att förmedla den bilden tillåts obegränsat med medieutrymme. Den mindre än helt presensorienterade drar sig säkert till minnes de s.k. stureplansprofilerna, då var kampanjen ännu mer omfattande. Gemensamt för såväl ”Oscar” som stureplansprofilerna är ju också att det finns en del omständigheter som skiljer gärningarna från de våra nya levnadsglada landsmän utför. I stureplansfallet var ju alla från början överens, sen spårade det ur. Det verkar lite vara samma sak här. Vad fan ska flickan in på toaletten med honom att göra från början liksom, jag tror inte direkt att han tvingade in henne.

Jag vill betona att jag naturligtvis inte stödjer beteendet, ännu mindre så i stureplansfallet, men vill man leta grova och absurda våldtäkter finns det värre exempel. Varför t.ex. inte en mediakampanj om den rasistiska syriansk/assyriska våldtäktsligan som riktade in sig specifikt på svenska småflickor?

Kommentar av dude 04.01.10 @ 20:00

Stora delar av den svenska ungdomen är ju helt förlorad i mina ögon.
De beter sig på ett sätt som fyller en med avsmak när man stöter på dem på bussar, tåg eller hängades i någon statskärna totalt avsaknad av uppfostrad är det första som kommer upp i min huvud.

Betyder dock inte att jag har större acceptans för blattegängens framfart bland oskyldiga svenskar.

Kommentar av Rickard 04.01.10 @ 21:21

Huset Sverige brinner och folk tjafsar om vilken tapet vi ska sätta upp på utedasset.

Hah! Årets citat!

Kommentar av Arete 04.01.10 @ 21:47

Jag satt vid köksbordet med min son, fem veckor gammal, sovande på armen när nyheten om det brutala överfallet i Landskrona nådde mig. Efter att den spontana ilskan som bubblade upp bedarrat och tankarna till den misshandlade kvinnans familj flutit bort infann sig vissa frågor:
Vad är det för ”Sverige” min son skall växa upp i? Skall även min hustru misshandlas för en bagatell på en parkeringsplats? Var den överfallna äldre kvinnan ett offer för ”mångkulturen”? Skall jag, som far och make, acceptera förfallet?

Bloggposten ovan gav mig dock ett välformulerat svar på den sista frågan.
Jag tänker inte ”dö förtvivlad och med dåligt samvete.”
Det är jag skyldig min familj och mitt folk.

Tack till dig, Jonas De Geer, för dina texter.

För övrigt såg jag att Gårdfeldt författat en doktorsavhandling vid namn: ”Hatar Gud bögar?” Vem behöver läsa en sådan avhandling för att uppfatta innehållet? Titeln säger ju precis allt.

Kommentar av Acke 04.01.10 @ 22:11

Vilken etnicitet hade den döda kvinnan? Svensk, europeisk eller främmande?

Kommentar av Balder 04.01.10 @ 22:42

JDG:

Du har rätt från första till sista stavelse. Det är inte roligt att vara svensk i Sverige idag.

Jag har ägnat en del tid åt att läsa kommentarer om denna händelse på olika sajter. Det är samma visa överallt. Mycket prat – ingen verkstad. Svenskarna får acceptera att vårt slutliga öde är att vara slagpåsar åt primitiva horder från fjärran. Inger, som kvinnan hette som blev ihjälslagen, kommer tillsammans med alla andra offer för mångkulturen, att ha dött förgäves.

Eller går det att få ihop några 27+ poängare i FAS test och göra något? ;)

Kommentar av Torbjörn 04.01.10 @ 23:59

Det bästa vi kan göra åt nämnda hållningslöshet är att se till att vi själva föregår med gott exempel.
Dvs backa inte själv för en konflikt även när det utgör en fara att inte vika. Håll alltid ryggen rak hur mycket det än blåser och hur mycket det än kostar.
Stå alltid lika fast vid ditt ord som vid din handling osv osv.
Personligen tycker jag detta är värdigare än att ständigt klaga på svenskens dvs andra svenskars flathet.

Kommentar av Urban 04.02.10 @ 00:05

Jepp, sluta klaga på svenskarnas flathet, fega adel.

Kommentar av hollands hopp 04.02.10 @ 00:25

Eyy, Holland, kompis
knollar din morsa och alla syrrorna

Kommentar av admin 04.02.10 @ 00:34

Just det. Och sionist-morsan hälsar.

Kommentar av hollands hopp 04.02.10 @ 00:45

Klippet med de flata svenskarna påminner mig om en färd i tunnelbanan jag gjorde nyligen. Jag hade varit hos en ganska krävande släkting, och var ganska trött, varpå en zigenare kliver på tunnelbanan, och står och spelar i vagnen med sin fiol. Vanligtvis brukar jag inte bry mig, men i o m att det nästan lät som när en katt dränktes (helt sjukt, han kunde inte spela för fem öre, utan stod och drog fram och tillbaka med stråken, och det var ett riktigt skärrande ljud) så vände jag mig om och sa i lugn och bestämd ton att jag tyckte att i o m att han inte kunde spela, så skulle han spela någonstans på en gata istället så att vi övriga passagerare som inte kunde flytta oss ifrån oljudet, kunde få vara ostörda.

Naturligtvis var det direkt två slavmoralssvenssons (en kvinna och även en man lite längre bort) som direkt högg mot mig och sa något i stil med ”men herregud, hur kan du säga så” (med sådana där riktigt upprörda och fördömande intonationstoner i rösterna, ungefär som när en puritansk surkärring från den victorianska eran i England skulle låtit som ifall hon på sin söndagspromenad helt plötsligt förskräckt hade upptäckt att en djurstaty på strandpromenaden skulle haft testiklar), varpå jag sa ”faktum är att han inte kan spela överhuvud taget och jag sitter här i samma vagn och kan inte flytta på mig, och vill heller inte tvingas genomlida eländet, likväl som jag inte heller tror att alltför många andra här heller vill genomlida kattplågeriet”, varpå mannen (som för övrigt såg ut som en rödvinskommunist av typen som bor vid Odenplan, jobbar med media, och hyllar Rinkeby, men själv sätter sina barn att gå i skola inne i stan) svarar fnysande att ”då kan väl du gå av i så fall, så slipper du höra oljudet”, varpå det brast för mig och jag gormade till honom att ”felet idag i Sverige är att det finns alldeles för många sådana som dig, och alldeles för få av sådana som vågar säga ifrån”, varpå han efter detta teg och såg ut att skämmas.

Det intressanta i sammanhanget är att inte en enda jävel i hela vagnen ryckte ut med en enda mening till försvar för mig, utan stod och försökte ”mind one´s business” så att säga. För att citera Jonas de Geer: ”jag är inte nationalist för att jag är stolt över mitt folk, utan för att jag skäms över mitt folk”.

Kommentar av Johan Björnsson 04.02.10 @ 01:01

Min mor är nästan lika gammal som den mördade kvinnan, btv adim!

Kommentar av hollands hopp 04.02.10 @ 01:10

Hollahop
Jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt.
Min mor är lika gammal som den mördade kvinnan. Det är för den delen inte så många år sedan min far (i samma ålder) ”bara” blev skallad till marken av en Balkan-berikare, som inte heller kunde ta att pappa tyckte han körde illa.

Kommentar av admin 04.02.10 @ 01:32

Du vet inte riktigt vad vad jag vill ha sagt? Yes du du innehelvete vet vad jag menar mannen.

Kommentar av hollands hopp 04.02.10 @ 01:39

Bra Jonas. Men jag gillar inte ditt hånande av SD. Läs Jimmy Åkessons tal på sd stämman. Det tycker jag sjunger av nationalism och vi svenskar ska både ta tillbaka vårt land och ta revansch. SD är första steget mot en intellektuell revolution. Ingen av oss andra kan mäta sig med deras organisation. Sedan måste ju sd förankra problemformuleringarna hos folket innan sverige är mogna för mer radikala åtgärder. Men tro mig när sanningen kommer fram släpps vreden lös. Estonia, islamkoloniseringen, den rotlösa underhållningen, den organiserade brottsligheten, äckelstater i öst som industriellt smugglat knark och förslummat vårt land utan att ”våra” politiker reagerat. Vi har rätten på vår sida vi ska ta revanch! Vår fana ska åter möta respekt och vårt land ska åter genomsyras av kristna värderingar. Nu är tiden inne.

Kommentar av Frank Larsson 04.02.10 @ 01:41

Frank
Jag får anta att Åkessons tal på stämman skiljer sig mycket från hans färska artikel i Aftonbladet som jag länkar till då, vilket innebär att han är en hycklare.
Jag tror dessvärre att du har alldeles för högt ställda förväntningar på det partiet och vad de ska kunna åstadkomma.

Kommentar av admin 04.02.10 @ 01:58

Journalistpacket beskriver gärna andra länder som att de har ”mångetniska” problem. Men att de själva har medverkat till en krutdurk i Sverige fattar de inte?
Bra JDG!

Kommentar av Övralid 04.02.10 @ 03:33

Frank Larsson:

Vad anser du om den historiska och nutida sionistiska/judiska påverkan av Västs kulturella och politiska utveckling?

Jag syftar då på det som beskrivits och sammanställts av t ex politikern och författaren David Duke och evolutionspsykologen Kevin Macdonald.

Att beskriva och definiera företeelser som Estonia, islamkoloniseringen, den rotlösa underhållningen, den organiserade brottsligheten, äckelstater i öst som smugglar knark, osv, är ju på intet sätt fel. Dock uteblir det större perspektivet (när vi diskuterar Västs nedgång), enligt min mening, om man inte sätter det i relation till sionismens/judaismens/talmudismens historiska och nutida inverkan i Väst.

Kommentar av Johan Björnsson 04.02.10 @ 05:29

Tack för din insats i debatten Jonas, inte minst i Salt (dax för en re-launch på nätet?).

Tyvärr tycker jag att du gör det för lätt för dig i denna kommentar. Argumenten mot massinvandring är två: 1) Ekonomiska – det kostar skjortan! 2) Kulturkrockar som skapar alienation och otrygghet.

Att en galning slår ihjäl en 80-åring har väl inget med detta att göra? Dessutom kan ju galningen lika gärna vara en genuin skåning (minns bröderna Cederholm och deras barn…) – är det så får du allt tillbaka som en bumerang om ”rasism” m.m.

Kommentar av Tor 04.02.10 @ 09:11

Jag tror inte för en sekund att lösningen ligger i att vi ska ut på gatorna och rensa upp. Vi har redan sett vad som händer när motståndet består av fyllskallar som tror sig vara ättlingar till SA.
Det måste vinnas inflytande på de ställena där det väl gäller.

Det måste finnas sunda värderingar, förnuft och andlighet bakom motståndet. Folk måste känna att det ni,vi säger kanske är en aningen radikalt men att så himla fel är det ändock inte. Man måste visa upp rätt anda och värdighet.

Livet är mer en bara platt tv apparater och lådvin. Men hur skall man få folk att inse detta??
Lyxfällan och hyperfetma är täcken på att något galet har hänt med oss i väst.

Kommentar av Rickard 04.02.10 @ 10:34

Är det ett problem om Åkesson ”hycklar”? Det handlar om realpolitik, någonting måste göras – snabbt. Ingen tror att SD är perfekt, men de flesta borde fatta att det är ett steg i rätt riktning, och inget annat parti har en chans att komma in i riksdagen nu.

Kommentar av NIls 04.02.10 @ 10:45

NIls
Opportunism vill alltid heta realpolitik.
Ja, något måste göras snabbt. Inte bara lägga en röst på substanslösa politiker draperade i svenska flaggan.

Kommentar av admin 04.02.10 @ 12:37

Sd är inte så himla substanslösa egentligen, om ni umgås med dem privat eller läser lite mellan raderna. Det är klart att de inte kan föra några avancerade resonemang i fulmedia.

Jag instämmer i att en nystart av Salt vore mycket önskvärt. Tyvärr tror jag att JDG bränt ut sig så pass i ”respektabla” kretsar genom att vara orespektabelt ovillig till att böja på knät, att det skulle vara svårt att få tag i någorlunda mainstream-godkända skribenter. Och Motpol finns ju redan, för de som gått över extremist-tröskeln…

Kommentar av Arete 04.02.10 @ 12:50

Arete:

Då jag själv var med i kärnan i partiet i flera år, så kan jag intyga att majoriteten av SD:arna (från ND utbrytning till 2006. Och efter att Åkessonfalangen tog över och rensade ut bland motståndarna, så försvann ju både undantagen samt de sämre vetande men godhjärtade idealisterna) är ganska substanslösa (med några få undantag), och har noll koll på judefrågan.

Kommentar av Johan Björnsson 04.02.10 @ 13:03

JDG: ”Ja, något måste göras snabbt. Inte bara lägga en röst på substanslösa politiker draperade i svenska flaggan.

Skulle man kunna få be om konkreta förslag?
Jag tycker om Din blogg Jonas men jag tycker att det ofta är tunnsått med konkreta förslag till förändring.

1. Ok, vi ska inte rösta på SD. Check.
2. Vi ska inte rösta på ngt av riksdagspartierna. Check.

Någon gång får Du tala ur skägget huruvida den nationalistiska rörelsen skall jobba utifrån parlamentariska principer eller ej.

Har defaitismen slagit rot alltför hårt i Dig eller får man be Dig om att ställa upp 10 konkreta förslag till förändring för nationen?

Kommentar av Lars 04.02.10 @ 13:07

Lars
Det är Långfredag.

Kommentar av admin 04.02.10 @ 13:12

Jag förordar ett situationsanpassat uppträdande. När jag har en ensam främling framför mig, och är omgiven av nordbor, eller tillsammans med en grupp pålitliga kompisar möter en jämbördig eller svagare grupp bestående av inkräktare – d.v.s när läget är fördelaktigt då väljer jag att föregå med gott exempel. När situationen är mindre fördelaktig eller hopplös, måste uppträdandet bli därefter.

Glöm ALDRIG att det enda som är avgörande för vem som kommer att kontrollera Sverige i framtiden, och att det avgörs av vem som föder flest barn. Håll dig vid liv och borta från fängelset. Gå hem och sätt ett barn till världen, som kompensation för den begågna oförrätten. Det är nödvändigt att tänka och handla långsiktigt, om vi ska lyckas förhindra den pågående katastrofen.

Slutligen tack till JDG för det exempel du lyft fram, samt Torbjörn för kompletterande upplysningar. Media har i vanlig ordning undanhållit information, vilket gjort det omöjligt att få en klar uppfattning om vad inträffat.

Kommentar av Balder 04.02.10 @ 13:17

Lars
Ditt inlägg förtjänar ett längre svar, även på en Långfredag. Det som primärt behövs är ett skifte i mentalitet och attityd hos svenskarna. Rösta på SD för all del, det är irrelevant, men tro inte att det förändrar den allvarliga situation vi befinner oss i.
Ett utförligare handlingsprogram skriver jag av naturliga skäl inte i dagsläget.

Kommentar av admin 04.02.10 @ 14:13

Lars:

Jag har två förslag till dig som du kan stödja på olika sätt.

Hört talas om ett parti som heter Nationaldemokraterna som kandiderar till Riksdagen? Som även ger ut en veckotidning som nu har kvalificerat sig för pressstöd.

Hört talas om en sammanslutning som heter Nordiska Förbundet? Som utöver det interna inom själva Nordiska Förbundet, även bedriver metapolitik genom förlagsverksamhet, ett internetforum, samt sidan du just nu befinner dig på.

Kommentar av Johan Björnsson 04.02.10 @ 14:23

JDG: Jag tror fortfarande att sd kan vara början på en intelektuell revolution. Man måste gå försiktigt fram och gå gradvis tillväga. Först och främst lyfta fram och förankra det faktum att muslimer kommer att bli i majoritet om ingenting radikalt händer och att mångkulturen drabbar oss svenskar. Det är nr1. Sen kanske 2014 att riksdagen kan stö öppen för ND som jag nog ideologiskt står närmare egentligen. Men i detta valet är det sd som gäller det borde även du inse. Och det finns många bra folk inom SD, det borde du veta Jonas. Men sd ska först och främst ses som början till en intellektuell revolution. Jag är lite förvånad över att Jonas som jag anser är en mycket begåvad man inte vill ta till sig den taktiska dimensionen i politiken utan väljer att istället alltid befinna sig på en ideologisk nivå.

Johan Björnsson: Jo jag är medveten av denna som jag ofta lite diplomatiskt brukar kalla det kommunistiska infiltration av vårt samhälle. Och att detta är den verkliga roten till det onda. Men i den öppna debatten är det mer taktiskt att lyfta fram de reella samhällsproblemen och även då förklara att de hänger samman med kommunistisk makt över bland annat filmproduktion och media. Tror att vi är överens här. ND kan bli ett alternativ 2014. Sen är det upp till svenska folket.

Kommentar av Frank Larsson 04.02.10 @ 17:48

Brainstorming över nationalistiska mal
* barnbidragskassor
* företag
* friskolor
* kyrko/församlingsverksamhet
* sport/fritidsverksamhet
* filmproduktion
* media
* strategisk opinionspaverkan (idealisera vara ideal hos allmanheten)
* bevakning/skydd

Kommentar av Daniel H 04.02.10 @ 18:15

Frank
Vad i hela fridens namn är taktiskt klokt för SD med bögflörten i Aftonbladet som jag länkar till?
Jag är inte ideologiskt kompromisslös och till skillnad från många andra nationalister har jag den största förståelse för att ex vis Front National eller BNP tvingas kompromissa ibland. Men det finns gränser.

Kommentar av admin 04.02.10 @ 18:34

https://www.flashback.org/sp22302232
En halvkvalificerad uppgift om etniciteten. Notera den förment förmildrande omständigheten – att kulturberikaren först ska ha blivit ”kränkt” av den 78-åriga kvinnan.
Så hon förtjänade väl en smäll på käften. Inte meningen att hon skulle dö, bevars.

Kommentar av admin 04.02.10 @ 20:48

”Huset Sverige brinner och folk tjafsar om vilken tapet vi ska sätta upp på utedasset.”

Eller, rättare sagt:

Huset Sverige brinner och folk tjafsar om hur mycket bensin vi skall hälla på brasan. Folkpartiet vill hälla jättemycket bensin på brasan. Sverigedemokraterna bara litet.

Kommentar av Olof 04.02.10 @ 21:54

Det där att våldsverkaren skulle ha blivit kränkt, är ett påhitt som kommit till av ren taktik, eftersom våldsverkaren vet att han kommer att åka fast. Det har väl knappast undgått någon, att vi har ett samhällsklimat som urskuldar diskriminerade och kränkta invandrare. Det vet varenda kulturberikare också.

Den dödade kvinnan Inger, skall ju enligt uppgift ha försökt stoppa misshandeln av sin man Sven. Och då är inte ”jävla invandrare” det första en 78-årig dam säger när hon kliver ur bilen. Ljuga vet vi att kulturberikarna är bra på. 97% av de asylsökande ljuger ju om sin identitet, så varför skulle lögnerna stanna där? Det synes också ologiskt att anta att de anhöriga som kommer i släptåget skulle vara bättre.

Jag är inne på JDG:s linje. Det går inte att backa hela tiden. Jag har de senaste åren förstått hur folkslag som är ockuperade och förtryckta, känner sig. Situationen är mycket allvarlig i europa nu. Den demografiska utvecklingen talar emot oss, och det går i rasande fart. Att vi skaffar barn är naturligtvis bra, men det är bara en droppe i havet jämfört med den tsunami av lycksökare och kriminella kolonisatörer som sköljer över landet just nu.

Etablissemanget kommer inte att påverkas av oss. De hånler åt vår ”intellektuella” debatt, medvetna om att vi har rätt. Reinfeldt, Sahlin och resten av PK-eliten har redan förstått hur illa det mångetniska samhället är, tro inget annat. Och de fortsätter att medvetet att förstöra Sverige. Den finansiella elitens internationella förgreningar skulle aldrig tilllåta europa att bli nationalistiskt. De har lyckats öppna upp och styra europa och stora delar av världen dit de vill ha den. Skulle folk börja rösta i fel riktning på allvar, så skulle BNP:s, Front Nationals och andra nationalistiska partiers ledare att falla döda som dominobrickor.

Att vi upplyser fler och fler är naturligvis bra, men den stora massan är ointresserade av politisk ideologi, de vill bara ha en bra vardag. De flesta svenskar vet inte vilka t.ex. David Schwarz eller Inga Gottfarb är, och skulle inte heller orka ta reda på det. Det svensson ser, det är mångkulturens vardagsproblem, som inlägget handlar om. Men så länge svensson kan fly problemen, så kommer inget att hända. Och när vi inte kan fly längre, då har vi hamnat i ett sådant underläge att det är kört.

Allvarligt talat, förtjänar det olagliga odemokratiska ljugande etablissemanget som medvetet förstör Sverige någon respekt?

Har något samhälle någonsin bytt riktning totalt, på demokratisk väg? Tyskland 1933? Tja, men det var nog första och sista gången.

Kommentar av Torbjörn 04.02.10 @ 21:54

Torbjörn
”Majoriteten” är en överskattad abstraktion.

Kommentar av admin 04.02.10 @ 22:22

PS. Inger var 78 år när hon blev ihjälslagen. Hennes man Sven kommer den tid han har kvar att leva, att tvingas leva med minnet av sig själv fäkta mot sparkar och slag, samt se sin hustru dö. Bara för att de ville parkera bilen och handla mat i det nya Sverige. De hade varit gifta ett helt liv. Det är ingen värdig avlsutning.

Ska vi spela den här vackra musiken bara för Inger tycker ni, eller för hela vårt folk??

http://www.youtube.com/watch?v=-tVmxsbzoB8

Kommentar av Torbjörn 04.02.10 @ 22:23

De flesta svenskar vet inte vilka t.ex. David Schwarz eller Inga Gottfarb är, och skulle inte heller orka ta reda på det. Det svensson ser, det är mångkulturens vardagsproblem, som inlägget handlar om. Men så länge svensson kan fly problemen, så kommer inget att hända.

Det där är oerhört intressant. De flesta medger bara att något är ett problem om de 1) märker av det hela tiden och 2) det är på den omedelbart varseblivbara nivån. Dessa kriteria kan emuleras genom massiv propaganda från media vid behov, men se hur snabbt folks intresse falnar när den uteblir. Det är en ytterst liten minoritet som intresserar sig för det som är ovanligt, det som är dolt under ytan, det som kräver mentalt grävarbete och omvärdering av det man höll för sant. Någon på Motpol (Reaktion?) borde skriva ett djuplodande inlägg om de kognitiva mekanismer som ligger bakom dessa olika omvärldshanteringsstilar.

Något som är värt att notera är att dessa strategier FUNGERAR för den i intellektuella sammanhang så verbalt misshandlade ”Svensson”. Många som börjar ”tänka själv” går ju sönder och drabbas av paranoia, depression, bitterhet, osv. vaken.se kanske är ett exempel :)

Kommentar av Arete 04.03.10 @ 11:15

Och i Aftonbladet kan man läsa om hur synd det är om gärningsmannens bror. Rasister skriver nämligen otrevliga saker om honom på Internet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6890374.ab

Kommentar av Olof 04.03.10 @ 11:58

Och precis som varje gång en svensk mördas av invandrare rycker etablissemangsmedia ut för att försäkra oss att det här inte alls har någonting med invandring att göra. Nej, nej, vi svenskar är minsann precis lika mordiska som invandrarna. Dessutom är vi rasister.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6890366.ab

Kommentar av Olof 04.03.10 @ 12:05

Olof
Nu ljuger de verkligen för högtryck. ”Tänk om pojken i Bjästa varit mörkyad” – Ja jävlar, Peter Kadhammar, vilken tur att mörkhyade är främmande för våldtäkter i alla fall.

Kommentar av admin 04.03.10 @ 14:20

Arete:

Tror jag anar vad du vill säga men försöka att tala ur skägget klart och tydligt !
Vaken.se är exempel på vad ?

Kommentar av Urban 04.03.10 @ 14:45

Enligt uppgift på nätet heter han Ahmad och är född 1986, från Landskrona. Han är lillebror med bilägaren.

Kommentar av troll 04.03.10 @ 15:38

Urban: jag har egentligen ingen koll på vaken.se, så det var ett klantigt exempel. Byt ut det mot vad du personligen anser vara konspirationsdårar/rymdödlegalningar/paranoiker/etc, så klarnar min poäng.

Kommentar av Arete 04.03.10 @ 16:10

Arete : Okey tack!
Vaken.se har ett lovvärt syfte och förtjänar respekt för det även om en del av kommentarerna på deras sida vittnar om att någon gått vilse, men det tror jag alla som verkligen söker gör någon gång.

Och låt oss trots allt inte glömma det gamla ordspråket: Från barn och dårar får man höra sanningen.
Visst det finns en massa desinformation även bland alternativmedia och den kan vara svår att urskilja och en del av tokerierna är säkert avsedda för att misskreditera farliga sanningar (eftersom sanningarna inte sällan presenteras alldeles bredvid tokerierna).
Vidare så söker den alternativa desinformationen fånga upp de sökande individer som inte nöjer sig med snuskmedias desinformation.

Men som någon formulerade det så kommer alltid de mest osannolika konspirationsteorierna från just mainstreammedia ( tex den offentliga teorin om WTC och mannen i grottan ), även om ödleteorierna inte heller precis är övertygande.
Men detta hänger förstås ihop med att ju större en lögn är dess större är sannolikheten av folk i gemen tror på den.

En annan variant är ju de offentliga halvsanningarna som brukar tillämpas när operation ” rädda det som räddas kan av lögnen” inträder och hela korthuset av lögner är på väg att rasa.

Kommentar av Urban 04.03.10 @ 17:41

Jag tycker att Expressens krönikör Britta Svensson har beskrivit det inträffade på ett fint sätt. Det har ingenting med invandring att göra. Det var helt enkelt frågan om ”människor som möttes”:

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1939969/britta-svensson-det-ar-sa-skrammande

Om det är någonting som är särskilt fint och trevligt med mångkulturen så är det ju alla dessa spännande möten med människor från andra länder, folk och kulturer som vi svenskar ständigt berikas med.

Kommentar av Olof 04.03.10 @ 19:11


Olof

Jag håller med dig; Britta Svensson tar hem PK-priset. Britta Svensson tar PK-skrivandet till nya djup. Det krävs svart bälte i PK-retorik för att få ihop följande trivialisering av dådet i Landskrona.

”Det var människor som irriterade sig på varandra och som bråkade om en parkeringsplats. Vi känner igen det varenda en, vit eller blå, blond eller mörkhårig. För vi retar oss på andra hela tiden.”

Imponerande!

Britta Svensson har dessutom modet att inte låta någonting stå i vägen för en bra avslutning.

”För ni vet, vi lever i ett samhälle. Ett rättssamhälle, som inte fungerar om man ska riskera livet när man åker och handlar.”

Game over och godnatt.

Kommentar av Mattias 04.04.10 @ 02:04

Haha, nä det håller jag med om Jonas. Min uppfattning i homofrågan är att de ska behandlas med respekt och medmänsklighet men jag ser deras beteende som felaktigt. Allt skit som organiserats med pridefestivaler och ecce homo i kyrkan tycker jag är skandal. Men om det gäller en muslim som kommer hit här och predikar för hat och dödsstarff mot svenska homosexuella ställer jag mig till deras försvar.

Jag är kan man säga traditionell kristen utan att vara organiserad eller speciellt kunnig. Men vad jag vänt mig mot främst är kvinnopräster och den ovärdiga stilen i kyrkan dag, nästan som om det vore ett underhållningsprogram.

I en framtid inte allt för avlägsen skulle du Jonas vara kulturminister, Jimmy Åkesson inrikesminister i en regering ledd av Ian Wachtmeister.

Och det hade varit bra tror jag om du som är känd och åtnjuter förtroende bland folket tar på dig rollen att tala mer om kristendomen och olika intressanta delar av bibeln. kanske på en egen hemsida i youtube format.

Ha de

Kommentar av Frank Larsson 04.05.10 @ 12:57


Nähä, inga strukturer utan bara individer. Det borde också innebära att bara individer diskriminerar och leker patriarkat.

Kommentar av Solon 04.06.10 @ 14:07

Något konsekvent moralverk vill rationalismens förkämpar inte veta av. Det är viktigt arbete som bedrivs på bloggar såsom denna, där den neurotiska elitens fasader monteras ner.

Kommentar av knallert 04.06.10 @ 14:54

Hei Jonas. Jeg vil kritisere dette innlegget, jeg skulle ønske du aldri skrev det. Det holder en kvalitet som minner om en 15-årings, og det er ser ut som noe skrevet i ren affekt.

Jeg mener vi ikke er tjent med dette, og det bryter med alt det gode arbeidet som ligger i motpol og NF. Er dette kulturkamp? Også, det homsehatet du trekker inn er ingen, INGEN, tjent med.

Skjerpings!

Kommentar av Nådig 04.09.10 @ 17:40

Dette er virkelig tilbake til 90-tallet. Skuffende og elendig både i nivå og innhold. Mest skremmende er det å si på ”jubelen” i kommentarfeltet. Det sier mer om den svenske rørelsen enn om innlegget..

Dessverre…

Kommentar av Skuffet 04.09.10 @ 20:24

Knallert: Ja visst är det roligt med ”individer”. Ja för bövelen! Låt oss säga samma sak om deras avgudar: det har aldrig förekommit några ”judeförföljelser”, det var bara individer som förföljde individer.

Kommentar av wodinaz 04.09.10 @ 21:57

”Från nordmännens raseri bevara oss, milde Herre Gud!”

Så sades det om oss nordbor för mången gången generation, även bortom det hemska 90-tal. Men ej så idag, nu krävas det av män från grannens hus att talet ens skall vägas på fjädervåg, så att ingen ung mö må svimme av di starke ord.

Kommentar av Solon 04.10.10 @ 00:22

Nådig/Skuffet
Lycka till – och håll oss uppdaterade om de mer sofistikerade kulturkämparnas landvinningar i Norge och annorstädes!

Kommentar av admin 04.10.10 @ 02:00

Jonas: Jeg er ingen nasjonalist så for meg betyr det ingenting om det er i Norge, Sverige eller i Italia kulturkampen er på fremmarsj.

Den holdningen burde også gjelde for identitære i hele Europa. Jeg betrakter forøvrig Norden som en helhet og kan derfor ta meg friheten til å kritisere der jeg mener det trengs.

Det er på tide for de som deltar i kulturkampen og den offentlige debatten å forandre taktikk og ta NFs utformede strategi på alvor. Jeg bør vel anbefale teksten på NF:s webplats; ”Omvälvning och utveckling Den identitära metapolitikens praktik”. Kjempe bra tekst!

Ja, forresten.. såg jeg at du ba en signatur fra kommentatorfeltet ”knollar sin morsa och alla syrrorna”?

Jaja, lycka till själv, kompis!

Kommentar av Nådig 04.10.10 @ 02:59

Wodinaz,
ja det är bisarrt.

http://sydsvenskan.se/sverige/article645158/Polisen-kraftsamlarbrfor-ND-mote-i-helgen.html

”Några ansökningar om tillstånd till motdemonstrationer mot ND-mötet har hittills inte kommit in till polisen, men enligt Charley Nilsson är det sällan som grupperingar ute på vänsterkanten bryr sig om att söka tillstånd”

Nej, de bryr sig inte och det bara accepteras från medialt håll. Om ND hade börjat kasta sten utan att säga till i förväg hade det nog blivit ett jävla liv!

Kommentar av knallert 04.10.10 @ 14:02

Med hänvisning till de diskussioner som förts i inläggen ovan, hoppas jag med detta bidrag kunna höja nivån på meningsutbytet.

Ibland är det nödvändigt att säga ifrån, men jag är övertygad om att de flesta inser att om Jonas De Geers uppmaning i ovanstående artikel följs till punkt och pricka, blir resultatet en stor seger för de krafter som verkar för mångetniceringen av Europa. Det gäller framför allt om de hörsammande är unga män med överhettade hjärnor, i kombination med omdömen och begåvningar liggande i det lägre spannet.

Vad kan då göras av det inträffade mordet och liknande händelser som allt oftare tycks inträffa? I det senmoderna samhället utövas makten i huvudsak av medierna. Media är inte längre den tredje statsmakten, utan har blivit den första. Detta medför att samhället i alla viktigare avseenden bör uppfattas som postdemokratiskt.

Den som vill påverka samhällsutvecklingen, måste ha förmågan att kunna nå ut med sitt budskap till allmänheten. Motståndarna till massinvandringsprojektet ges aldrig tillfälle i de etablerade medierna att sprida sin verklighetsuppfattning till allmänheten. Den bristande maktbalansen kan endast korrigeras genom att invandringsmotståndarna skaffar sig egna medier. Nationell i Dag och http://www.nd.se, Motpol.nu och Nordisk.nu är alla goda försök i den riktningen. De flesta av dessa exempel lider dock av en stor svaghet som kraftigt minskar deras trovärdighet i allmänhetens ögon, och därmed deras förmåga att locka läsare från de etablerade medierna, och i förlängningen kunna påverka opinionen.

Den som vill bli tagen på allvar måste nämligen helt frigöra sig från allt som ger associationer till politiskt utanförskap, extremism eller värre. Det i viss betydelse nödvändigt att maskera sig för att budskapet ska nå fram till gemene man och kvinna. Den som sätter upp en nyhetssajt på Newsmill, för att sprida ljus och fakta om invandrares övergrepp på svenskar, och sedan utan att nämna sin politiska övertygelse, använda några politiska symboler eller ett ideologiskt färgat språk, har stor möjligheter att lyckas. Döp nyhetssajten till något neutralt (som Fri information), bedriv ett noggrant journalistiskt arbete. Gräv djupt och kolla källor samt fakta. Lyckan blir din, ty det finns ett stort behov av en sådan nyhetskälla i dagens Sverige.

Kommentar av Balder 04.10.10 @ 23:52

Balder
Nej, det finns inga, säger inga förutsättningar för invandringskritiker att uppnå ”rumsrenhet” i etablissemangsmedia av idag (om det nu skulle vara något att stå efter).

Det finns ingen lycka i att leta upp fakta om invandrarbrottsligheten. Det har gjorts och görs.

Kommentar av admin 04.11.10 @ 00:40

Nu brann det tidigare inlägget av. Fortsättningsvis: Jag har fått ta del av vidrig information om invandrarbrottslighet och polisens mörkläggning (på order ovanifrån) i snart femton år. Vad hjälper det att sprida det?
Inget.
Här går inte att maskera några budskap, ingen snajdig ”taktik” kommer att fungera.

Skjut inte upp till morgondagen…

Kommentar av admin 04.11.10 @ 00:46

Om herr De Geer vill fortsätta att vara en relevant debattör måste han nog börja att värna sin intellektuella och stilistiska nivå. För de två senaste inläggen är väl inte riktigt värdiga en skribent av din kaliber…? En del av oss söker oss till din blogg för att få ett alternativt perspektiv på aktuella samhällsfrågor, inte för banala generaliseringar och länkar till YouTubeklipp med idioter.

Kommentar av Ernst Junger 04.11.10 @ 01:02

”Ernst Junger”
Jag låter ju idioter komma till tals och kommentera mina inlägg, trots att de inte har ärligt uppsåt och dessutom inte ens kan stava till tyskt ü.

Kommentar av admin 04.11.10 @ 04:02

Gå hem och lägg dig Ernst ”wannabee” Junger.
Killen har läst en bok och fått hybris. Mångkulturen och dess övergrepp är inte ”intellektuell” eller svår att förstå som måste förmedlas med ”jättesvåra ord och akademiska floskler för att nyblivna ”shit vad jag är intellektuell” med lånekort ska kunna känna sig hemma. Mångkulturen är brutal, grotesk och stundtals rent sadistisk. Har man svårt att fatta det borde man kastas till lejonen på Colluseum.

Kommentar av Maximus 04.11.10 @ 04:41

Med all respekt föt JDG, jag är övertygad om att du tänker fel. Främlingsövergreppen, polisens mörkläggning och medias lögner kan smidas om till ett vapen. Men budskapet måste förpackas på sådant sätt att allmänheten inte behöver känna räddsla för att ta till sig det.

Förstå skillnaden i vanliga människors ögon mellan att som ND demonstrera och dela ut flygblad i Landskrona, eller att på eget initiativ besöka sajten Fri info på Newsmill. Den ännu någon tid hypotetiska sajten ”Fri info” kommer att tvinga medierna att skildra fakta istället för journalisternas mer eller mindre fantasifulla påhitt.

Det jag vill säga är inte gripet ur luften, utan elementa inom marknadsföringen.

Kommentar av Balder 04.11.10 @ 11:46

Balder
Respekten är ömsesidig, men – information saknas inte för den som vill ta det till sig.

Jämfört med när jag började min mediala verksamhet mitten/slutet på 90-talet så finns det idag närmast ett överflöd av information, men det spelar ingen roll hur snyggt det paketeras – giftstämplas det av regimmedia kommer majoriteten inte att ta det till sig.

Information saknas inte, däremot råder det bedrövlig brist på människor med ryggrad och pliktkänsla nog att försöka göra motstånd. Det har inte blivit bättre, snarare tvärtom. Det är där det stora problemet ligger.

Kommentar av admin 04.11.10 @ 12:36

Balder, JDG skriver: ”Alla som har ett uns heder kvar i kroppen vakna och gör motstånd! Var inte rädd, ens för att dö. Det ska du göra i alla fall. Var däremot rädd för att dö förtvivlad och med dåligt samvete.”

Du tolkar detta som en uppmaning till folk att hejdlöst gå ut och misshandla folk. En mera rimlig tolkning är väl ändå att man måste börja våga prata och säga till på skarpen när invandrare (och svenskar) beter sig illa – annars dör man förtvivlad och med dåligt samvete.

I övrigt har du rätt Balder, i att de nya medierna öppnar enorma möjligheter.

Apropå att delge korrekt info – väntar fortfarande med spänning på att du ska ange källa till de 3000 norska krigsveteraner som ska ha protesterat mot islam, enligt dig i ett inlägg för några månader sen :-)

Kommentar av Reaktion.nu 04.11.10 @ 18:38

Reaktion.nu

Jag har helt glömt bort att jag lovat ordna en källa angående de norska krigsveteranernas namninsamling, i protest mot främmandegörandet av Norge.

Min källa är helt enkelt en bekant, krigsveteran (krigsinvalid), aktiv inom både krigveteranernas organisation och i kampen mot invandringen. Jag ska försöka få tag på honom och fråga.

Visst är JDG:s uppmaning en god ledfyr. Men jag har tyvärr sett allt för många obegåvade människor som tolkat det på ett mer handgripligt sätt, och jag tror att vi kan vara överens att vi inte är bekänta av mer öppet hat och handgemäng på gatorna. I synnerhet som de människor som vi måste nå, är räddare för sådant än för det våld och kaos som mångkulturen föder.

Kommentar av Balder 04.11.10 @ 18:59

”Motdemonstranterna ropade slagord och polisen höll de båda grupperna på avstånd från varandra.”

Jag tror knappast ND:s antivåldsmanifestation i Landskrona var ämnad för att bråka med vänsterextremister och andra (anti)demokratiska grupper.

Demokratins ”nyttiga idioter” har som vanligt medias fulla stöd. Äckligt!

Kommentar av Janne 04.11.10 @ 21:49

Allt som behövs för att se mångkulturens effekter är att gå en promenad, åka tunnelbana, besöka en skola, ta en krogvända, gå på bio, gå till ett badhus o s v. Ingen behöver läsa en rapport från BRÅ för att förstå det som händer framför ögonen varje dag. Tyvärr har det visat sig att fakta inte gör någon skillnad. Trots att våra barn och åldringar våldtas, förnedras, rånas, misshandlas o s v händer ingenting. Trots att Systemet öppet deklarerat att det gamla Sverige ska skrotas och det svenska ersättas forstätter svenskarna att stödja Systemet. Trots att mångkulturen t o m hotar den heliga Konsumismen händer ingenting. I höst kommer svensken rösta för Systemet i igen. Detta trots att röstandet sker i hemlighet och trots att det finns alternativ. Motstånd? I think not.

Kommentar av Mattias 04.13.10 @ 10:18

Angående den ihjälslagna kvinnan i Landskrona:
Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Om någon muckar eller tutar på er, så PANG! klipper ni till. Och vad gör vi? Mumlar något som ”Oj, står jag ivägen, ska genast flytta mig” och sådana töntiga saker.

Kommentar av 'Måna' 04.15.10 @ 13:01

Tack för utmärkt inlägg, har själv skrivit om detta på min egen blogg.

Kommentar av Anton Assarsson 04.15.10 @ 17:29

Juden Silbersky om Landskronamördaren:

”Det är en ung, ostraffad man som är djupt ångerfull och nu inte vill annat än att allting ska redas ut”

”Min klient är varken misstänkt för mord eller dråp. Det handlar om en ren olycka, mest om en tragedi för alla inblandade inklusive 23-åringen själv.”

Konstigt att man är ”antisemit”?

Kommentar av Jakob Haskå 04.16.10 @ 02:17

Silbersky – Landskronamördarens advokat:

http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1437

Mer om judens djupa engagemang i ”den fria sexualitetens” revolution:

http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1144

Kommentar av Jakob Haskå 04.16.10 @ 02:20

Stopp och belägg!!
Var inte den misstänkte mördaren palestinier? Silbersky är jude och försvarar honom? Vilken sällsynt vacker mångkultur!! En palestinier och en jude i samklang, så lite svenskt blod kan vi väl spilla på mångkulturens altare för detta ädla syfte! Lite märkligt dock att palestiniern inte väljer att kasta sten på Silbersky eller kräva en annan försvarsadvokat… Men så är ju-den :) sistnämnde också en välkänd och drillad scheyster och kommer att erhålla, om inte ett frikännande, så åtminstone en strafflindring av rang åt vår djupt missförstådda och ångerfulla kulturberikare. Egennyttan framför allt = atomisering och mångkultur i sin prakt!
Tvi vale!!

Kommentar av Lakedaemon 04.21.10 @ 19:26

Lakedaemon:

Han är libanesisk medborgare. När han kom till Sverige i januari 2007, så sa han att han var från…just det, Irak. Avancerad lögnaktig mångkultur således, som alltid. Observera att media gjorde ett nummer av att han var ostraffad, sånär som på en trafikförseelse, om jag minns rätt. Det är ju fantastiskt! Han hann vistas i Sverige hela tre år innan han begick sitt första???? grova brott. Undra vad rekordet för blattar är?

F.ö. så blev en bekants tonårsson, helt oprovocerat, nerslagen i lördags mitt på dagen av ett gäng 10 invandrare i 15-årsåldern. Han råkade gå igenom fel område tillsammans med två tjejkompisar. Det var ett rent rasistiskt motiverat överfall. Inget rån. De skrek: -stick härifrån svennejävlar! Tjejerna han springa eftersom hela gänget riktade in sig på honom först. Han klarade sig dock med livet i behåll men vill inte polisanmäla, så han kommer inte att hamna i Jerzy Sarneckis statistik (vilket han ändå inte hade gjort). Han tillhör alltså mörkertalet.

Kommentar av Torbjörn 04.21.10 @ 21:36

Tack för klargörandet avseende MENA mannens etniska härkomst, men kanske är det så att han är palestinier född i något av Libanons alla flyktingläger, eller rättare sagt kåkstäder fyllda med palestinier. I vilket fall MENA…
Vad avser incidenten du beskriver med gängöverfall så är det inte precis så att jag höjer ett ögonbryn, då detta hör till vardagen i Sverige och de flesta europeiska länder som blivit kulturberikade av MENA muselmaner och diverse afrikaner. Likväl är det högst beklagligt att situationen är som den är och att förfallet accelererar; Jerzy är ju vår egen Bagdad Bob…

Kommentar av Lakedaemon 04.21.10 @ 22:19

Kulturkrockar, fy fan! Men viss humor är det i varje fall. Det här var nästan lika kul som att lyssna på då Hoa Hoa Dahlgren kommenterade det mest lågstående av alla amerikanska fenomen: wrestling. Också det ett slags kulturmöte mellan svensk och amerikansk kultur. Mycket nöje!

http://www.youtube.com/watch?v=XCRVfYj7ht8&feature=related

Kommentar av Tiger 04.25.10 @ 04:14



Kommentera
Automatiska rad- och styckebrytningar, e-postadressen visas aldrig. Tillåten HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

(måste anges)

(måste anges)